Comentaris a les vinyetes de l’auca del centenari de les Normes ortogràfiques

versos

L’auca del centenari de les Normes ortogràfiques és en part el resultat de la meva experiència personal i docent: ja de petit vaig tenir la sort d’anar a una escola que ensenyava en català, el col·legi Gitanjali, que em va ajudar a prendre consciència lingüística; la segona etapa d’ensenyament primari i tot l’ensenyament secundari van ser, en canvi, en castellà, la qual cosa va suposar un esforç per aprendre la llengua dominant; a la universitat l’estudi de la meva especialitat en filologia catalana em va permetre recuperar el parèntesi de l’adolescència; l’exercici de la docència, des de 1985, com a professor de llengua i literatura catalana en l’ensenyament secundari em va enfortir en els coneixements que impartia a l’alumnat i que aquest 2013 he volgut, d’alguna manera, recollir en aquesta auca.

Auca del Centenari de les Normes ortogràfiquesAixí doncs, n’aniré penjant cada vinyeta amb una breu explicació que complementi el sentit dels rodolins. Penso que, amb el temps, potser es faria costós d’interpretar algun dels passatges il·lustrats a l’auca, i que el suport d’aquest comentari ajudarà a capir-ne millor el sentit.

Aquesta entrada s'ha publicat en Reflexions i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

